Saturday, May 29, 2010

Macam mana nak bagi info kat peserta RMD jika kita ada buat sesuatu program?

Macam yang saya cakapkan kat atas tu, ramai yang komplen bahawa mereka tak tahu menahu sangat jika sesuatu aktivti yang diadakan kat RMD dijalankan. Kita ni dahla bersusah-payah suruh diorang sertai RMD, tapi bila masa aktiviti ahli kelab RMD tak datang-datang atas alasan mereka tak tahu.

Apa yang ni nak disalahkan bukanlah mereka tapi kita sebagai ahli jawatan kuasa RMD. Kelab RMD kita ni bukanlah tak best lagipun kita sendiri pun tahu setiap minggu ada saja aktivitinya tapi masalah untamanya macam mana kita nak salurkan maklumat kepada ahli kelab RMD jika ada sesuatu aktiviti? Walaupun ia nampak seperti masalah terpencil tetapi kita sebagai ahli jawatan kuasa tak harus memandang remeh kerana kita adalah dalam satu komuniti bukan?

Saya rasa kalau nak salurkan maklumat hanya sekadar nak bagitahu secara online yakni Blog dan Facebook tu belum cukup kuat lagi sebab bukannya ramai yang ada perkhidmatan jalur lebar kat umah. Nak pergi cyber kafe setiap hari sanggup ke?

Lagipun Blog sebenarnya lebih tertumpu kepada perkongsian gambar, video dan maklumat dan Facebook pula adalah cara kita nak hebahkan tentang kelab RMD kita ke pengetahuan umum selain untuk berkenalan sesama kita.

Jadi apa pendapat anda tentang masalah ini, apa alternatif yang kita perlu buat untuk menjadikan kelab RMD lebih pantas untuk salurkan maklumat kepada ahlinya?

(Marzuki)


No comments:

Post a Comment