Tuesday, June 8, 2010

Kem Jatidiri Kelab Rakan Muda 2010

Tarikh : 6-7 Jun 2010
Tempat : Sekayu, Besut
Anjuran : Pejabat Belia & Sukan Daerah Dungun

Kem yang dijalankan disertai 47 peserta kebanyakkannya pelajar yang masih bersekolah dan pelajar lepasan sekolah. Semoga matlamat untuk meningkatkan jatidiri, kepimpinan dan displin pelajar-pelajar yang telah diterapkan mampu digunakan sebaiknya oleh mereka untuk masa akan datang.

Walaupun program ini berjalan hanya 2 hari 1 malam tetapi diwajah peserta mereka kelihatan puas walaupun mereka berpenat-lelah melalui satu persatu acara yang dijalankan.

Ceramah khas yang diadakan oleh Encik Wan Marisa ternyata memberi kefahaman dan pengetahuan yang baru mengenai kelab RMD sepenuhnya kerana hampir sebahagian peserta adalah peserta baru dan mungkin baru pertama kali menghadiri akitiviti anjuran kelab RMD.

Selain itu setiap aktiviti yang dianjurakan memang tak sah kalau tak ada Encik Zul merangkap penasihat kelab RMD. Kata-kata beliau ternyata memberi manfaat kepada semua peserta dan urusetia. Beliau berharap program ini memberi satu lembaran baru untuk mengukuhkan jatidiri dan silaturahim antara semua.

Terima kasih kepada semua yang menjayakan program ini. Alhamdulillah.


Pengerusi yang tersayang, tak kisah pun tak ada tempat duduk walaupun tak cukup kerusi.




Sesampainya peserta terus diberi taklimat kem, arahan makan, teknik berkhemah, pantang larang dan segala macam. Di ketuai oleh Kem Komander yakni Abang Azzam.




Aktiviti air yang ditunggu-tunggu peserta, AJK pun macam tak pernah mandi mari ke sini. Semuanya nampak happy!




Peserta diberi tugasan. Ada yang berlakon dan ada yang bernyanyi. Mula-mula macam malu-malu akhirnya semua orang duk gelak-gelak ngan perangai kawan-kawan baru.




Ceramah mendalam tentang selok belok kelab RMD. Semua peserta memberi respon yang baik. Semoga ilmu yang dikongsi memberi manfaat bersama.




AJK penat. Masing-masing dah diberi tugas untuk berjaga malam. semuanya memberi kerjasama yang baik. Alhamdulillah tak ada kejadian yang tak diingini.




Mula-mula senam cergas lepas tu keling mabuk. Punyalah ramai orang mabuk sampai masuk semak. AJk pun tak terkecuali, pengsan terus.




AJK yang paling tinggi saham selepas Abg Azzam, Abg Fadhil dan Abg Ikhlas. Abg Zedo tak masuk ranking.




Sebelum berangkat pulang masing2 berkumpul untuk bergambar. Harap2 semua happy!



Gambar : Facebook 1 | 2 | 3 (Kredit : Mohd Afiq dan Shahira Izuani)
Video : Facebook

(Marzuki)


No comments:

Post a Comment