Sunday, June 27, 2010

Gelagat Program Khemah Kerja Patriotik

Tarikh : 24-26 Jun 2010
Tempat : Kem Damai Beach Resort, Besut
Anjuran : Jabatan Belia & Sukan Negeri Terengganu

Seramai 13 orang wakil dari Dungun dihantar untuk program ini dan jumlah keseluruhan peserta dari semua daerah adalah 46 orang.

Objektif program ini adalah untuk menyemai sikap patriotism dikalangan belia agar mereka lebih bertanggungjawab kepada negara, bangsa dan agama. Ia juga memberi pendedahan kepada belia tentang pentingnya keamanan, perpaduan dan kerjasama dalam sesebuah negara yang berbilang kaum.

Selain itu juga ia membimbing dan membina displin diri dikalangan belia kearah mewujudkan 1Malaysia yang bersatupadu, berketerampilan dan memahami sejarah perjuangan bangsa. Secara tak langsung budaya hidup yang sihat dikalangan belia serta meningkatkan tahap pengetahuan dan pemikiran belia ke arah menjana pembangunan negara sejajar dengan wawasan 2010.

Program ini juga menyediakan barisan pemimpin pelapis yang mempunyai daya kepimpinan berkualiti serta komited terhadap perjuangan negara.













Memandangkan telefon tidak dibenarkan untuk digunapakai dalam program ini, maka banyak gambar yang tidak boleh ditangkap.

Gambar : Facebook 1, 2, 3

No comments:

Post a Comment